Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-05 10:16:59

مقایسه ساعت هوشمند هایلو سولار LS05 شیائومی و هایلو LS02

 

ساعت های هوشمند یا همان اسمارت واچ ها، از بسیاری جهات کاربردی می باشد و می تواند مدیریت امور روزانه شما را بهبود ببخشد. در واقع در این مقاله به بررسی و مقایسه ساعت هوشمند هایلو سولار LS05 شیائومی و هایلو LS02 از نظر مشخصات ظاهری، صفحه نمایش، حسگرها، باتری، قابلیت های ورزشی و ... می پردازیم. بنابراین شما می توانید با خیالی آسوده ساعت هوشمند مورد نظر خود را انتخاب کنید. برند هایلو از برند های زیر مجموعه شیائومی می‌باشد که با تولید هندزفری‌های بیسیم و ساعت های هوشمند با کیفیت، زیبا و مقرون بصرفه توانسته در مدت زمان کوتاهی در بازار کالاهای تکنولوژی به معروفیت و محبوبیت برسد.

ساعت‌های هوشمند شیائومی مدل هایلو  LS05 و هایلو LS02 ظاهری زیبا و امروزی داشته و مناسب برای خانم ها و آقایان می‌باشند. هر دو ساعت هایلو سولار LS05 و هایلو LS02 فقط یک سایز داشته و سایز آن توسط بند قابل تنظیم می باشد. از ویژگی های مثبت ساعتهای هوشمند میتوان به راحتی استفاده از آنها و تسهیل امور روزانه و مدیریت تماس ها اشاره کرد. از دیگر کاربردهای آنها می توان به استفاده از آنها برای کنترل و مدیریت فعالیت های ورزشی اشاره کرد. حتی در هنگام شنا کردن می توانید این ساعت هوشمند را به دست خود بسته و از استفاده آن لذت ببرید. در ادامه برای بررسی تخصصی ویژگی های این دو ساعت هوشمند محبوب شیائومی با ما همراه باشید.

مقایسه ساعت هوشمند هایلو ls02 و هایلو سولار ls05

مقایسه ساعت هوشمند هایلو سولار LS05 شیائومی و هایلو LS02 : مشخصات ظاهری

در مقایسه ساعت هوشمند هایلو سولار LS05 شیائومی و هایلو LS02، اولین تفاوتی که در نگاه اول متوجه می شویم، ظاهر آنهاست. در واقع  صفحه ساعت هایلو  LS05 گرد ولی صفحه ساعت هایلو LS02 مستطیل است. اگر جزو افرادی هستید که شکل ظاهری صفحه ی ساعت برایتان بسیار مهم می باشد، بنابراین می‌توانید قبل از بررسی مشخصات فنی انتخاب خود را از بین ساعت مستطیلی و ساعت صفحه گرد هایلو انجام دهید! لازم به ذکر است که در حال حاضر تمامی برند‌های جهانی ساعت‌هایی هم با صفحات گرد و هم با صفحات مستطیلی ارائه می‌دهند و هرکدام جذابیت ظاهری خود را حفظ کرده اند.

ساعت Haylou LS05 یا همان Haylou Solar، دارای بدنه ای به قطر 45.3 میلی‌متر و پهنای 11.4 میلی‌متر می باشد. اما از طرفی ابعاد ساعت هوشمند Haylou LS02 برابر با 11.5 × 36 × 48 میلی‌متر می‌باشد. هر دو محصول در برابر نور خورشید، توانایی نمایش خود را حفظ می‌کنند و در هر شرایطی نمایش واضحی از محتویات صفحه را به شما ارائه می‌دهند. همچنین آنها دارای بند سیلیکونی نرم هستند. جنس بند آنها سبب می‌شود تا به هنگام تعریق، پوست دست شما همچنان بتواند نفس بکشد. سبکی وزن بند این دو ساعت باعث شده تا مناسب هر اندازه مچ دست، اعم از خانم ها و آقایان باشد. هایلو سولار LS05 با وزن حدودا 54 گرم از مدل هایلو LS02 با وزن 38 گرم، حدودا 16 گرم سنگین تر است و این نکته می‌تواند به برخی افراد در انتخاب ساعت مورد نیازشان کمک کند.

مقایسه ساعت هوشمند هایلو ls02 و هایلو سولار ls05

صفحه نمایش

در بررسی صفحه نمایش این دو ساعت هوشمند، به اولین نکته ای که برخوردیم، جنس آن بود. جنس صفحه نمایش هایلو سولار LS05، دقیقا مشابه هایلو LS02 بوده که TFT( این عبارت مخفف Thin Film Transistor می باشد که به معنای ترانزیستور فیلم نازک می است و به گونه خاصی از صفحات نمایش LCD با پنل فلت اطلاق می شود) می باشد. اما از جنس آنها که بگذریم، به اندازه صفحات نمایش می‌رسیم. 

ابعاد صفحه نمایش LS02 در حدود 1.4 اینچ می باشد. این درحالیست که اندازه صفحه نمایش هایلو سولار برابر با 1.28 اینچ بوده و کمی کوچکتر می باشد. اما شاید کوچکی این مقدار به دلیل شکل دایره ای آن باشد. از دیگر موارد مهمی که در صفحه نمایش باید به آن اشاره کرد، رزولوشن تصویر می باشد که این مقدار برای هایلو LS05 برابر 240 × 240 پیکسل بوده و برای هایلو LS02 برابر با 320 × 320 پیکسل می باشد که قطعا تفاوت قابل توجهی می باشد.

مقایسه حسگرها

یکی از دلایلی که افراد ساعت های معمولی خود را کنار می گذارند و ساعت های هوشمند امروزی را بر می گیرند، قابلیت های فراوان آنها در کنار زیبایی ظاهری می باشد. حسگرهای اسمارت واچ‌های امروزی سبب می شوند که بتوانیم کنترل بیشتری بر روند سلامتی، ورزشی و فعالیت‌های روزانه خود داشته باشیم. اگر بدنبال این هستید که حسگر های این دو ساعت دلیلی باشند تا بتوانید بین آنها یک کدام را برگزینید، باید بگوییم که فاکتور مناسبی را انتخاب نکرده‌اید! زیرا ساعت هوشمند هایلو LS05 و LS02 هر دو دارای سنسورهای مشابه ضربان قلب اپتیکال از نوع Ultra-low dynamic و همچنین سنسور شتاب سنج می‌باشند.

مقایسه ساعت هوشمند هایلو سولار LS05 شیائومی و هایلو LS02 : ورزش های قابل پشتیبانی

ساعت‌های هوشمندی که برای بررسی و مقایسه پیش رو داریم، در اغلب فعالیت‌های ورزشی قابل پشتیبانی، با یکدیگر مشابه بوده اما تفاوت هایی جزئی دارند. بنابراین تمام ورزش‌ها که هرکدام از این ساعت های شیائومی پشتیبانی می‌کنند را جداگانه برای شما لیست کرده‌ایم.

حالت های ورزشی هایلو سولار LS05

  • دویدن آهسته
  • پیاده روی سریع
  • سنگ نوردی
  • دو در فضای بسته
  • فوتبال
  • تمرینات آزاد
  • دوچرخه ثابت
  • یوگا
  • باشگاه
  • بسکتبال
  • قایقرانی
مقایسه ساعت هوشمند هایلو ls02 و هایلو ls05

حالت های ورزشی هایلو LS02

  • آهسته دویدن
  • پیاده روی سریع
  • سنگ نوردی
  • دو در فضای بسته
  • فوتبال
  • ژیمناستیک
  • دوچرخه ثابت
  • یوگا
  • باشگاه
  • بسکتبال
  • قایقرانی
  • تمرینات ترکیبی

مقایسه باتری های هایلو سولار و LS02

قطعا قبل انتخاب هرگونه ساعت هوشمند، باتری آن یکی از آن مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. باتری ساعت هایلو سولار LS05، از جنس لیتیوم بونی بوده که سبب شده تا این ساعت با باتری به بازار ارائه شود که عمری طولانی دارد. برای وصف باتری آن باید بگوییم که باتری هایلو مدل سولار می‌تواند 24 ساعت بطور مداوم مانیتورینگ ضربان قلب شما را انجام دهد و 30 روز در حالت استندبای بماند.

مقایسه ساعت هوشمند هایلو ls02 و هایلو سولار ls05

از طرفی ساعت هوشمند هایلو LS02 را داریم که آن هم تا 24 ساعت می‌تواند ضربان قلب شما را مانیتور کند و 30 روز در حالت استندبای روشن بماند. هر دوی این ساعت‌های شیائومی دارای هشدار "باتری کم" می‌باشند. بدین معنا که اگر باتری ساعت شما رو به اتمام باشد، شما را مطلع خواهد کرد تا قبل از خاموش‌شدن آن، ساعت را به شارژر متصل کنید. از میزان نگه داری باتری این ساعت ها که بگذریم، به ظرفیت شارژ آنها می رسیم که این ظرفیت برای ساعت هایلو سولار LS05 برابر با 340 میلی‌آمپر در ساعت بوده و برای هایلو LS02 برابر با 260 میلی آمپر در ساعت است. این بدین معناست که شارژ ساعت Haylou LS05 سریع تر از Haylou LS02 می باشد.

مقایسه ساعت هوشمند هایلو ls02 و هایلو سولار ls05

مقایسه سایر ویژگی ها

ساعت های هوشمند هایلو Solar و LS02 از بلوتوث نسخه 5 پشتیبانی می کنند. با اتصال به گوشی خود از طریق فناوری بلوتوثی آن، می توانید تماس ها، پیام ها، اعلان ها و تقویم رویدادهای خود را کنترل کنید. ردیابی وضعیت خواب، کنترل پخش موسیقی و نمایش پیش بینی آب و هوا از جمله دیگر ویژگی های این دو ساعت می باشد. البته لازم به ذکر است که کنترل پخش موسیقی و پیش بینی وضعیت آب و هوا جزو مواردی نیست که برای LS02 اعلام شده باشد.

اگر بخوایم تفاوتی جزئی از این دو ساعت را بررسی کنیم، می توانیم به استاندارد مقاومتی آنها در برابر غبار و آب بپردازیم که برای هایلو LS02 استاندارد IP67 و برای LS05 استاندارد IP68 می باشد. در واقع خوب است بدانید که IP67 استانداردی است که بیان می کند کالای مورد نظر می تواند در آبی به عمق یک متر تا نیم ساعت غوطه ور باشد و IP68 استانداری است که محافظت در برابر عمق 1.5 متر تا نیم ساعت را پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

اگر این نقد و بررسی را کامل مطالعه کرده باشید شما هم به این نتیجه می رسید که این دو ساعت با اختلاف قیمتی کمی که دارند، تشابهات بسیار و تفاوت های بسیار جالبی در برخی مشخصات ظاهری و فنی با یکدیگر دارند. تفاوت هایی چون ظاهر مربعی و گرد، رزولوشن تصویر، ظرفیت شارژ باتری، استاندارد مقاومت در برابر آب و غبار، ورزش های قابل پشتیبانی، وزن و اندازه صفحه نمایش؛ همگی مواردی هستند که باید بر اساس نیازهای خود اولویت بندی کرده و بهترین ساعت را متناسب با خواسته های خود انتخاب کنید.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!