Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-04-16 15:15:20

تفاوت سیستم گیمینگ و رندرینگ

 

اکثر کاربران اینگونه تصور می‌کنند که سیستم‌های مخصوص بازی با سیستم‌های مخصوص رندر از نظر کانفیگ سخت افزار یکسان و شبیه به هم هستند. ولی در واقع کمی تفاوت وجود دارد و در عمل گیمرها، طراحان گرافیست و ... نظرات متفاوتی برای انتخاب محصولات مورد نظر خود دارند. پیش از خرید و انتخاب سیستم مورد نظر خود، کمی بیشتر در خصوص قطعات مورد نظر دقت کنید تا دچار مشکل خاصی نشوید. البته این میزان تفاوت فقط در لفظ و کلام خلاصه می‌شود، هر چند اگر وارد جزئیات ماجرا شویم، تفاوت ها به شدت قابل لمس خواهد بود. سیستم های گیمینگ به گونه ای طراحی شده اند که بالاترین میزان فریم ریت را به لطف کارت گرافیک حرفه ای ارائه دهند. از طرف دیگر سیستم های رندرینگ می توانند سرعت رندر ویدئوها، کلیپ ها و تصاویر را در نرم افزارهای گرافیکی و تدوین به شدت افزایش دهند.

مهم ترین ویژگی های سیستم گیمینگ

به طور حتم گیمرها برای خرید کارت‌گرافیک حرفه‌ای، هزینه و بودجه مناسبی را اختصاص خواهند داد. این مهم‌ترین قسمت برای آنهاست؛ هر چند پردازنده هم اهمیت بالایی دارد و بهتر است جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD برای برای کیس خود را برگزینند. همگام شدن و سازگاری هرچه بیشتر کارت گرافیک می‌تواند در ارائه روان‌تر بازی ها کمک کند.

مهم ترین ویژگی های سیستم گیمینگ

در طرف دیگر ماجرا حافظه ذخیره سازی RAM و SSD نیز مهم خواهد بود. حال اینکه حافظه رم شما از نوع DDR4 باشد یا DDR5 خیلی مهم نیست و حتی میزان حافظه رم از 16 گیگابایت بالاتر هم خیلی ضروری نخواهد بود. حافظه SSD نیز به همین شکل است هر چند توصیه می‌شود به سمت مدل‌های M.2 NVMe بروید و SATA را در اولویت دوم قرار دهید.

وجود خنک‌کننده ها مهم هستند ولی نیاز نیست از بالاترین حد ممکن و بهترین مارک بازار تهیه شود؛ زیرا کارت‌گرافیک‌های حرفه‌ای به خودی خود دارای خنک‌کننده‌های بادی بزرگ و حرفه‌ای هستند. برای پردازنده ها هم خرید خنک‌کننده مایع All in One نیازی نیست، زیرا گرمای زیادی تولید نخواهند کرد.

مقایسه قطعات کامپیوتری سیستم گیمینگ و رندرینگ

رندر به معنای پردازش همزمان حجم زیادی از داده هاست. در این قسمت پردازنده‌های‌گرافیکی بهترین اجزا برای کار‌کردن شما خواهند بود. آنها در مقایسه با پردازنده بهتر عمل می‌کنند، البته CPU به طور دقیق‌تری نسبت کارت‌گرافیک در بازه زمانی طولانی عمل خواهد کرد. همه چیز به نوع نرم افزاری که در حال استفاده از آن هستید، بستگی خواهد داشت. به صورت کلی برای سیستم‌های رندرینگ به نسبت سیستم‌های گیمینگ، کارت گرافیک از اهمیت کمتری برخوردار می‌باشد.

مهم ترین ویژگی های سیستم رندرینگ

در ابتدا بدانید که خرید یک پردازنده برای رندر یک روش عاقلانه برای افزایش سرعت است. حافظه رم کمک بسیار زیادی به این امر خواهد کرد؛ زیرا در زمان رندر داده‌های زیادی در حافظه موقت سیستم باید قرار می‌گیرد و هر چقدر رم شما از نظر ظرفیت بالاتر باشد، سریع‌تر به نتیجه می‌رسید.

حافظه SSD نیز به شدت مهم خواهد بود. شما نیاز‌مند به ذخیره‌سازی اطلاعات در حافظه خود دارید که حجم زیادی از داده‌ها باید با سرعت بالایی پردازش و جابجا شوند. لذا وجود حافظه‌های اس اس دی M.2 با نوع درگاه NVMe PCIe 4.0 یا PCIe 5.0 می‌تواند به عملکرد بهتر شما کمک نماید.

وجود خنک‌کننده‌ مایع به کاهش دما در سیستم‌های رندرینگ کمک می‌کند؛ پس بهتر است بهترین و قوی‌ترین خنک‌کننده‌ها را تهیه کرده و در سیستم خود قرار دهید. با توجه به اطلاعات گفته شده هزینه و بودجه‌ای که برای سیستم و کامپیوتر رندرینگ اختصاص می‌دهید به مراتب بالاتر از سیستم گیمینگ خواهد بود. کیس کامپیوتر شما باید از نظر گنجایش و فضای نصب قطعات باید بزرگ و پیشرفته باشد تا قطعات به سادگی در آنها نصب گردند.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!