Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 15:45:36

لپ تاپ های اداری دارای چه ویژگی هایی هستند؟

 

اگر قصد دارید برای کارمندان خود لپ تاپ تهیه کنید یا اینکه در صدد هستید یک سیستم مقرون به صرفه جهت امورات کاری خود fovdn، بهتر است با ویژگی های لپ تاپ های اداری آشنا شوید تا بتوانید در انتخاب خوب بهترین تصمیم را بگیرید. معمولا یک لپ تاپ اداری از سیستم های مصرفی معمولی گران تر هستند؛ علت این عمر عموما طول عمر بالاتر و مشخصات فنی بروزتر است. اگر شما کسب و کار کوچکی دارید بهتر است خرید لپ تاپ برای نیرو های خود را در نظر بگیرید ولی اگر به این مسئله به عنوان هزینه بیشتر نگاه می کنید، بهتر است به دنبال روش دیگری باشید. قبل از خرید این سیستم ها بهتر است مشخصات فنی نظیر رم، حافظه SSD، باتری و ... را مورد بررسی قرار هید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

چرا در خرید لپ تاپ اداری نباید فقط به قیمت توجه کنیم؟

داشتن تمرکز بر روی کیفیت و طول عمر بسیار مهم تر از قیمت است. اگر فقط به قیمت توجه کنید ممکن است در آینده به دردسر بیفتید. شما می توانید برای این لپ تاپ ها با توجه به نیاز خود از هفت میلیون الی هفتاد میلیون یا حتی بالاتر هزینه کنید. لازم به ذکر است قیمت سیستم های سطح بالا از سی میلیون تومان شروع می شوند که این مسئله استرس و هزینه های اضافی را کاهش می دهد.

سیستم های ارزان قیمت معمولا به دلیل ضعف کیفیت سخت افزاری و پردازش کندتر، از سرعت و دقت کار کارمندان شما می کاهد. بهتر است سیستم هایی تهیه کنید که از نسل جدید پردازنده ها و حافظه اس اس دی بهره برده باشند که این موارد در داشتن یک سیستم پر سرعت موثر هستند. لپ تاپ های گران تر از جنس بدنه بهتری برخوردار هستند و معمولا از مواد با دوام نظیر منیزیم یا آلیاژ کربن برخوردار است.

کیفیت و عمر باتری بسیار مهم است. اگر در هنگام کار با سیستم و انجام پروژه های مهم باتری شما تمام شود، به مشکل خواهید خورد. طبیعتا اینکه لپ تاپ همیشه به برق متصل باشد، از مزایای اصلی لپ تاپ می کاهد. 

باید به حجم حافظه خود نیز دقت کنید. پروژه های بسیاری وجود دارند که فایل های آنها بسیار حجیم هستند و اگر شما با فایل های بیشماری کار می کنید، فضای ذخیره سازی شما به حداقل رسیده و به طبع سرعت سیستم شما پایین می آید.

https://www.yasertebat.com/public/images/2022/03/office-laptop-2-1.jpg

نمونه هایی از بهترین لپ تاپ های اداری

این سیستم ها تمامی ویژگی ها و استاندارد هایی  که در ابتدای مقاله اشاره شد را دارا می باشند. ما سه سطح مختلف از لپ تاپ ها را داریم که به طور مجزا مورد بررسی قرار می دهیم.

لپ تاپ مقرون به صرفه برای کاربران عمومی

این لپ تاپ ها برای استفاده های روزمره نظیر ارسال ایمیل ها، کار با مرورگر ها و نرم افزار های آفیس و اداری ایده آل هستند. کرم بوک ها و سایر دستگاه هایی که از سیستم عامل Chrome Google پشتیبانی می کنند نظیر تبلت های اندروید برای استفاده معمولی مناسب می باشند. حال گزینه های مهم تر را بررسی می کنیم:

لپ تاپ لنوو سری IdeaPad 3

سیستم هایی مقرون به صرفه که از پردازنده های نسل 10 اینتل پشتیبانی کرده و کیفیت تصویر HD را به شما کاربران ارائه می دهد. بیشتر محصولات این سری از حافظه های پر سرعت SSD برخوردار است. کیبورد های با دوام با سوئیچ های مناسب برای تایپ و استفاده طولانی مدت شما کاملا مناسب است!

لپ تاپ لنوو سری ThinkBook 15

برای کار کردن به صورت ریموت و دور کاری کاملا ایده آل اند. لپ تاپ های 15.6 اینچی دارای خنک کننده های هوشمند و قدرتمند و صفحه نمایش با فیلتر نور آبی است. با پشتیبانی از پردازنده های نسل یازدهم اینتل و فضای ذخیره سازی مناسب از این لپ تاپ های لنوو لذت کافی را ببرید!

لپ تاپ ایسوس سری Vivobook

متناسب به نیاز کاربرد در اندازه های 14، 13.3، 15.6 و حتی 17.3 اینچ تولید می شود که لازم به ذکر است تعدادی از این سیستم ها به علت مشخصات فنی بالا در رده لپ تاپ های میان رده قرار می گیرند. با این حال اکثر سیستم های تولید شده این سری قیمتی ارزان دارند. وزن اکثر این لپ تاپ ها سبک و برای جابجایی روزانه مناسب هستند. جنس بدنه خوب و مشخصات فنی متعادل برای کار های روزمره و طولانی مدت شما کاملا بهینه شده است!

لپ تاپ اچ پی سری ProBook

قیمت این لپ تاپ های اچ پی از 12 میلیون تومان الی 40 میلیون تومان می باشد. از جدیدترین و بهترین پردازنده های برخوردار هستند و حجم حافظه های داخلی آنها به اندازه کافی برای کار های روزمره شما است. برخی از این محصولات دارای صفحه نمایش لمسی هستند. یکی از بهترین محصولات آن ProBook 445R G6 بوده که از پردازنده AMD Ryzen 3، چهار گیگابایت رم، 500 گیگابایت هارد دیسک و صفحه نمایش 14 اینچی با کیفیت HD استفاده می کند.

لپ تاپ لنوو سری ThinkPad

در مدل های مختلف با قیمت های متنوعی به بازار عرضه می شوند. قیمت آن ها از دوازده میلیون شروع خواهد شد. عمر باتری نسبتا طولانی داشته و برای اکثر افرادی که دائما در حال سفر هستند و مجبورند به صورت ریموت کار کنند، عالی است. لپ تاپ های سری ThinkPad E15 دارای پردازنده های نسل دهم اینتل، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD و فضای ذخیره سازی مناسب هستند. عمر باتری آنها تا حدود 12 ساعت می رسد.

مهم ترین ویژگی های لپ تاپ اداری

لپ تاپ های میان رده ای اداری

برای افرادی که نرم افزار های ویرایش ویدئو و عکس را استفاده می کنند و نیاز به قدرت پردازنده و گرافیک بیشتری دارند، مناسب است. قیمت این محصولات کمی بیشتر از سری های قبلی است با این تفاوت که کیفیت خوب آنها می تواند عمر بالاتر و کارایی بیشتر را تضمین کند!

لپ تاپ ایسوس سری Vivobook Pro

این سری از لپ تاپ های ایسوس ایده آل و قدرتمند برای استفاده هر کاربری است! این لپ تاپ ها در اندازه های 15.6، 16 و 14 اینچ تولید می شود. با توجه به نیاز خود و مشخصات فنی محصولات، کالای مورد نیاز خود را انتخاب کنید! این سیستم ها از جدید ترین پردازنده ها استفاده کرده و از صفحه نمایش های قدرتمندی مانند OLED بهره می برند!

لپ تاپ لنوو سری Legion 5

کالاهای عالی برای استفاده هر کاربری هستند. دارای کیفیت تصویر Full HD، کیبورد گیمینگ و قدرتمند می باشد. اکثر این لپ تاپ ها از جدید ترین پردازنده های AMD سری Ryzen بهره برده که پاسخگو هرگونه پردازشی می باشند. البته نسخه هایی از این سری با پردازنده Intel نیز در بازار موجود است. اگر شما به یک سیستم با کارت گرافیک خوب در سیستم خود نیاز دارید، می توانید روی این لپ تاپ ها حساب باز کنید. با بهره وری از بهترین پردازنده های گرافیکی Nvidia به شما بهترین حس را می دهد.

لپ تاپ دل سری Latitude

با هزینه ده میلیون الی نود میلیون تومان قابل خریداری هستند. قابلیت شخصی سازی با آخرین نسل پردازنده ها را دارند و از امنیت بالایی برای فضای ذخیره سازی اطلاعات برخوردار می باشند. لپ تاپ Latitude 5501 با قیمتی حدود 1200 دلار با صفحه نمایش 15 اینچی از نسل نهم پردازنده های اینتل و کارت گرافیک Nvidia به بازار عرضه می شوند.

لپ تاپ اچ پی سری EliteBook

مشخصاتی مشابه لپ تاپ های دل Latitude دارند ولی نحوه سفارشی سازی آنها متفاوت است. با پردازنده های AMD و Intel سازگار بوده و ویژگی های امنیتی بهتر و بومی تری دارند. لپ تاپ EliteBook 840 G6 نیز نمونه ای از این نسل است که از پردازنده اینتل Core i5 و صفحه نمایش 14 اینچی با قیمتی مناسب قابل خریداری است.

لپ تاپ های رده بالا

برای استفاده های حرفه ای و پردازش های سنگین که قدرت بالای سیستم را مورد ارزیابی قرار می دهند، مناسب هستند. معمولا از این سیستم های به عنوان لپ تاپ گیمینگ نیز استفاده می شود. قیمت آنها از سی و پنج میلیون تومان آغاز شده و تا مرز صد و پنجاه میلیون نیز می رسد. برای طراحی و امور مهندسی ایده آل هستند. متخصصان مالی از این سیستم ها برای محاسبه مجموعه داده های وسیع استفاده می کنند. نمونه هایی در اینجا وجود دارد که مورد بررسی قرار می دهیم:

لپ تاپ اپل MacBook Pro

از کیفیت درجه یک برخوردار بوده و یک سیستم یونیک و کلاسیک برای استفاده افرادی که می خواهند کلاس کاری خود را افزایش بدهند. از پردازنده فوق العاده M1 ساخته خود اپل پشتیبانی کرده و صفحه نمایش استثانایی Retina برای نمایش رنگ ها به صورت دقیق استفاده می کند. روی سیستم عامل macOS کار کرده و همگام سازی فایل ها را با سایر دستگاه ها و نرم افزار های اپل فراهم می کند. از حافظه پر سرعت SSD برای ذخیره سازی فایل های خود بهره می برند. قیمت این لپ تاپ ها از سی و پنج میلیون تومان آغاز می شود.

لپ تاپ دل XPS 15

یک سیستم قدرتمند با پشتیبانی از سیستم عامل های ویندوزی برای استفاده کاربران حرفه ای است. حافظه رم خوب، اس اس دی و صفحه کلید با نور پس زمینه و وضوح تصویر بالا از قابلیت های آن است. این سیستم از قدرتمند ترین و بروز ترین پردازنده های اینتل حتی Core i9 نیز استفاده می کند یا کیفیت تصاویر 4K دارند.

نکات جالبی که پیش از خرید باید بدانید!

وزن لپ تاپ های اداری باید مناسب و سبک باشد. لپ تاپ های زیر 2 کیلوگرم مناسب و ایده آل هستند و برای جابجایی روزانه شما دردسر درست نخواهند کرد. سیستم های قدرتمند دارای سیستم خنک کننده بهتر و بهینه تری هستند. معمولا لپ تاپ های با طراحی باریک، فن خنک کننده ضعیف تری دارند که در امور سنگین باعث کاهش عملکرد شما خواهند شد و سر و صدای بیشتری دارند. بهتر است سیستم عامل بروز و جدیدی روی سیستم خود نصب کنید و در انتخاب پردازنده های با تعداد هسته کافی و فرکانس مناسب دقت کافی داشته باشید.

منبع مطالعاتی 

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!