Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 14:52:34

روش صحیح شارژ کردن کیس هندزفری بلوتوثی به صورت بی‌سیم Qi

 

با اضافه شدن قابلیت شارژ بی‌سیم به هندزفری‌های بی‌سیم و بلوتوث، مزیت جذاب و فوق العاده برای افراد ایجاد شده است. حال به نظر می‌رسد که بسیاری از این هندزفری‌ها با شارژر های بی‌سیم سازگاری کافی را نداشته و کاربران را در زمان استفاده از آن دچار مشکلات فراوانی شده اند. در ادامه در خصوص حل این مشکل صحبت خواهیم کرد.

روش صحیح شارژ کیس هندزفری بلوتوثی به صورت بی‌سیم Qi

نحوه قرار دهی هندزفری بسیار مهم است!

به جرعت واضح‌ترین و ساده‌ترین روش برای بررسی سلامت شارژر زمانی است که نحوه قرارگیری آن صحیح نباشد. پدهای شارژ بی‌سیم و خود شارژر بی‌سیم از ساختارو طراحی پیچیده ای برخوردار هستند که نحوه چیدمان غلط منجر به ایجاد اختلال در سنسورهای آنها خواهد شد. در موارد خاصی میزان حساسیت قرارگیری می‌تواند تا یک چهارم اینچ دقیق باشد و جریان برق به کیس شارژ نرسد.

یکی از دلایل اصلی که شرکت اپل شارژ MagSafe را تولید کرد، بهره وری آن از آهنربای تعبیه شده در شارژر و دستگاه در حال شارژ است که تراز بودن و قرارگیری درست آن را تضمین خواهد کرد. در کنار این مورد اپل یک بلندگو کوچک را به کیس شارژ AirPods Pro 2 و AirPods Pro 2 USB-C افزوده است. لذا اگر از شارژر MagSafe استفاده می‌کنید یا خیر، کیس زمانی که در حال شارژ است، صدای ضعیفی از خود تولید می‌کند و یک سیگنال صحیح مبنی بر اتصال صحیح را به گوش شما می‌رساند.

البته اگر از محل قرارگیری درست آن مطمئن شدید و حس کردید که چراغ LED گوشی شما روشن نمی‌شود یا صدایی از خود بروز نمی‌دهد، ممکن است باتری داخلی کیس شارژ به میزانی خالی شده باشد که شارژر بی‌سیم قادر به تغذیه آن نخواهد بود.

اهمیت میزان جریان و قدرت شارژر بی‌سیم

یک نکته مهم وجود دارد و آن توجه به میزان شارژ باقیمانده کیس شارژ است. اگر باتری کیس به قدری کم شده باشد که به زیر 10 درصد برسد، شباهت زیادی به یک دستگاه مرده خواهد داشت. در کنار این مورد پد شارژ بی‌سیم را به یک آداپتور فست شارژ قوی متصل کنید و از اتصال آن به درگاه‌های USB ضعیف لپ تاپ، کامپیوتر و ... متصل نکیند زیرا میزان جریان خروجی آنها از میزان مورد نیاز شارژر کمتر است و لزوما شارژ قطره نمی تواند کیس شارژ شما را تغذیه کند. حتی اگر موفق شوید بدون آداپتور مناسب، شارژر بی‌سیم را به برق وصل کنید، مطمئن باشید فرایند شارژ کیس هندزفری بسیار طول خواهد کشید.

اهمیت میزان جریان و قدرت شارژر بی‌سیم برای شارژ کیس شارژ

باتری‌های لیتیومی بشدت به خالی بودن حساسیت نشان می‌دهند و از طرفی تمایل ندارند باتری آنها همیشه در حالت 100 درصد باشد؛ لذا بهترین حالت برای آنها حفظ ظرفیتشان بین 30 الی 80 درصد خواهد بود. لذا زمانی که باتری آنها خالی می شود نمی‌تواند آنها را به صورت قطره‌ای با شارژ بی‌سیمی که میزان جریان ضعیف دارد، تقویت نمایید.

راه اندازی مجدد هندزفری به کمک کابل استاندارد

اگر حس کردید به هیچ طریقی شارژر شما با هندزفری سازگار نشد و نتوانستید آن را تغذیه کنید. کابل شارژی که در جعبه هندزفری را به یک شارژر USB با حداقل جریان 1 آمپر متصل کنید تا کیس شارژ تغذیه گردد. تقریبا هر شارژر USB یک میزان جریان مشخص دارد که روی خود شارژر و جعبه آن نوشته شده است؛ البته توجه داشته باشید که اگر شارژر شما چند پورت خروجی دارد، ممکن است جریان خروجی آن نصف می‌شود. به طور مثال اگر یک شارژ 2 آمپری دارای 4 درگاه خروجی باشد، یک دستگاه 2 آمپر کامل، دو دستگاه هر کدام 1 آمپر و 4 دستگاه فقط 0.5 آمپر خواهد داد. لذا به این مسئله دقت کافی داشته باشید.

شارژر های چند پورت جریان را بین دستگاه ها تقسیم می کنند.

پس از اینکه شارژر را متصل کردید و کیس شارژی که تخلیه شده بود شروع به شارژ شدن کرد، حدود 2 ساعت صبر نمایید. اگر نشانگر LED شارژ روی کیس روشن شد، می توانید از این پس از شارژر بی‌سیم برای تغذیه باتری کیس شارژ استفاده نمایید.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!