Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-04-02 15:25:40

مقایسه بهترین لپ‌تاپ‌های اچ پی (HP) و دل (Dell)

 

زمانی که صحبت از بهترین برند برای خرید لپ‌تاپ باشد، نام ایسوس یا اپل بیشتر از سایر برند‌ها شنیده می‌شود. اما همانظور که می‌دانید لپ‌تاپ اچ‌پی و لپ‌تاپ دل هم به اندازه سایر برندهای مطرح، محصولات خوب گیمینگ تولید کرده‌اند. در این مقاله به مقایسه لپ‌تاپ‌‌های این دو برند معروف صحبت خواهیم کرد و به تشخیص دقیق تر شما کمک می‌کنیم.

انتخاب بین لپ تاپ اچ پی HP و دل Dell

هر دو برند از نظر کارایی لپ تاپ اداری، گیمینگ، مخصوص طراحی و ترید تولید کرده‌اند که در برخی مدل‌ها، اچ پی از دل پیشی گرفته و در دسته‌های دیگر بالعکس خواهد بود. حال می خواهیم برخی از جدید ترین و بروزترین مدل های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه طراحی

HP در سال 2024 لپ‌تاپ هایی نظیر Elite Dragonfly Notebook G4 و Spectre x360 13.5-Inch را برای مشتری‌های خود معرفی کرد. شاید نتوان همه محصولات این دو شرکت را مورد نقد و بررسی و مقایسه قرار داد ولی در حد این مقاله محصولات جدید آن را کمی بیشتر بررسی می‌کنیم. سری Dragonfly از نظر وزن حدودا 1 کیلو‌گرم است که به لطف ساختار آلیاژ منیزیم و مانیتورهای سبک و ضخیم مورد تایید است. البته این تنها ویژگی های آن نیست؛ پوشش وب کم، کلیدهایی برای میکروفون، وب کم 5 مگاپیکسلی با روزلوشن بالا، صفحه کلید راحت و رابط‌های اتصال غنی نظیر Thunderbolt و HDMI ازدیگر قابلیت‌های آن محسوب می‌گردد.

لپ تاپ اچ پی مدل HP Elite Dragonfly Notebook G4

شاید Spectre x360 از منظر طراحی کمی حرفه‌ای تر است. لولاهای این لپ تاپ 2 در 1 به بازکردن راحت تر آن کمک کرده و در عین حال مقاوم و محکم می‌باشد. نسبت تصویر صفحه نمایش 3:2 و صفحه نمایش OLED در کنار حسگر اثر انگشت تاچ پد جذاب از آن محصولی مناسب تولید می‌نماید.

شرکت دل نیز سری XPS و سری گیمینگ نظیر Alienware را معرفی کرده است. XPS از یک شاسی آلومینیومی شیک و ساده، قسمت کناره نازک در چهار سمت صفحه نمایش و نورپردازی صفحه‌کلید و پورت‌های Thunerbolt به چشم می‌خورد. البته XPS 13 Plus نیز ویژگی‌های پیشرفته‌تری نسبت به XPS دارد که قبلا در آن دیده نمی‌شد. از جمله کلیدهای لبه به لبه، عملکرد LED و صفحه لمسی پنهان. مدل‌های مخصوص بازی نیز دارای ویژگی‌های متمایز برای بهینه‌سازی تجربه گیمینگ است. به عنوان مثال Nvidia G-Sync، طراحی فن خنک‌کننده، سیستم روشنایی قابل تنظیم AlienFX، پورت‌های اتصال متنوع از جمله (Thunderbol 4‌، جک 3.5 میلی‌متری و HDMI 2.1)، شاسی آلیاژی و همینطور حسگر ردیابی چشم که می‌تواند جلوه خاصی به سیستم شما بدهد.

انتخاب مناسب برای انجام امور کاری

اچ پی چهار گزینه مناسب در طیف لپ‌تاپ‌های تجاری معرفی کرده از جمله Elite Dragonfly، Zbook Studio، Envy x360. در خصوص دل گزینه XPS وجود دارد که خیلی وسعت و تنوع ندارد. از مدل HP Elite Dragonfly می‌توان به عنوان بهترین لپ‌تاپ تجاری نام برد که برای کارمندان دورکار و افرادی که دائم در حال سفر و جابجایی سیستم خود هستند، مناسب خواهد بود. طراحی شیک، وزن سبک، صفحه نمایش خوب و درگاه های اتصال کافی از آن محصول خوبی ایجاد کرده است. البته سری 2 در 1 سبک و خوش قیکت Envy x360 نیز از پردازنده جدید و حافظه رم مناسب بهره برده و سرعت و دقت آن برای هر گونه بازی و ... مناسب خواهد بود. در واقع شما در زمان استفاده از آن ضرر نمی‌کنید.

لپ تاپ اچ پی مدل HP Envy x360

اگر همچنان به خرید یک لپ‌تاپ دل پا فشاری می‌کنید، انتخاب از بین سری Latitude می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این دسته بندی لپ‌تاپ های 14 و 15.6 اینچ تاشو و خوب 2 در 1 را در بر گرفته که همگی تجربه استفاده خوبی را برای شما ایجاد خواهد کرد. XPS 13 یک مدل همه کاره است که شاید خیلی تجاری به نظر نرسد ولی می تواند تمامی نیازهای شما را به راحتی برطرف نماید. به علاوه برای استفاده های عمومی طراحی شده و بهره وری خوبی را در طول روز خواهد داشت.

Laptop دانشجویی و دانش آموزی

برای تمام سنین و هر فردی که در حال تحصیل است، Laptop های خوبی توسط اچ‌پی و دل تولید شده است. برای دانشجویانی که می خواهند یک سیستم با دوام گیمینگ داشته باشند، می‌توان مدل مقرون به صرفه G15 را نام برد که از نظر قیمت خیلی به صرفه نیست ولی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. پردازنده نسل دوازدهم اینتل، حافظه رم بالا، گرافیک RTX 3070 Ti و اتصال وای فای 6 و... همگی ویژگی‌های این لپ‌تاپ به شمار می‌رود. در برند دل نیز Inspiron 14 گزینه دیگر بوده که شاید قدرتمندترین گزینه نباشد ولی برای استفاده دانش آموزی، وب گرده و پخش ویدئوها گزینه مناسب خواهد بود.

لپ تاپ دل مدل Dell G15

لپ تاپ مخصوص تدوین و طراحی گرافیکی

ویرایش و تدوین ویدئو امری دشوار و حساس است که نیازمند کارت‌گرافیک اختصاصی، پردازنده قدرتمند و سیستم حرفه‌ایست. در مجموع بهترین انتخاب در بین گزینه‌های موجود Dell XPS 17 بوده که از پردازنده نسل سیزدهم اینتل، حافظه رم 16 گیگابایتی قابل ارتقا، اس اس دی داخلی و کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 4080 بهره مند گردیده است. همچنین دارای حسگر اثر انگشت، پورت thunderbolt 4، کارت خوان SD و اتصال وای فای 6 می‌باشد.

اما شاید جالب باشد بدانید که XPS 17 عملکرد فوق العاده‌ای در صفحه نمایش و تاچ پد لمسی خود دارد که به شکل باورنکردنی می‌تواند با مک بوک پرو اپل رقابت کند. HP Envy 15 نسبه به انوی 16 ضعیف‌تر و اقتصادی‌تر بوده و قیمت پایین‌تری دارد. Envy 16 از پردازنده نسل سیزدهم Core i9 اینتل، حافظه SSD و کارت گرافیک RTX 4060 بهره‌مند شده و صفحه نمایش WQZGA IPS آن در کنار کیفیت ساخت مناسب جلوه خواهد کرد. پس از نظر تدوین لپ‌تاپ های اچ پی برتری خواهند داشت.

لپ تاپ گیمینگ اچ پی یا دل؟

در حال حاضر لیست بزرگ این دو شرکت لپ تاپ اچ پی Victus 16 با صفحه نمایش Full HD با قیمت به نسبت بالا قابل رویت است. البته سرعت پردازش فوق العاده، کیفیت ساخت خوب می‌تواند برای بازی کامل مناسب باشد. درباره دل می توان G15 را معرفی کرد که از نظر عملکرد شبیه لپ تاپ لنوو Legion Pro 5 است که برای گیمرهای نسبتا مبتدی مناسب است. از پردازنده اینتل، حافظه SSD و کارت گرافیک RTX 4060 بهره مند شده است.

لپ تاپ گیمینگ دل Dell AlienWare X14 Rx

البته اگر بودجه بیشتری دارید می توانید AlienWare X14 Rx شرکت دل را هم مورد بررسی قرار بدهید. سی پی یو نسل سیزدهم اینتل، حافظه SSD و صفحه نمایش 14 اینچ WAXGA با نرخ بروزرسانی 165 هرتز و کارت گرافیک RTX 4060 که یک محصول تمام عیار برای بازی و ... است و جایگزین مناسبی برای سیستم های قدیمی است.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!