Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 12:32:09

مقایسه لپ تاپ گیمینگ ایسوس سری TUF و ROG

 

هر دو سری ROG و TUF ایسوس از سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمند ایسوس هستند که انتخاب بین آنها و تصمیم گیری را برای کاربران بسیار دشوار و سخت خواهد بود. از مهم‌ترین تفاوت‌های آنها می‌توان به ساختار پلاستیکی بدنه TUF و درب آلومینیومی سری ROG اشاره کرد. با این حال بهتر است به صورت کلی این محصولات را مورد نقد و بررسی کامل قرار دهیم.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ ایسوس سری TUF و ROG

آشنایی با لپ تاپ سری TUF ایسوس

گزینه مناسبی برای بازی بوده و در کنار ظاهر جذاب خود، تجربه گیمینگ فوق‌العاده ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد. دارای پردازنده‌های سری RTX انویدیا و جدیدترین نسل پردازنده Core اینتل هستند که از مهم ترین پیش نیازها برای بازی است. کیفیت ساخت مناسب و دوام بالا به شما تضمین می‌کند که این لپ‌تاپ در برابر ضربات و هرگونه اتفاق مقاوم بوده و طراحی مینیمالیستی آن منجر به ایجاد ظاهری ظریف شده است. در رنگ‌های Bonfire Black و Fortress Grey تولید شده که می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب نمایید.

ساختار کیبورد کاملا خوش ساخت و فوق العاده است که دارای نورپردازی پس زمینه RGB بوده و کلیدهای آن WASD آن در برابر ضربات مقاوم می‎‌باشد. می‌تواند از پورت اترنت، HDMI، USB-C و USB 3.0 برای اتصال لوازم جانبی، مودم و مانیتور استفاده نمایید. پنل آن در اندازه های 15.6 و 17.3 اینچ تولید شده و حداقل کیفیت صفحه نمایش آن Full HD بوده که نرخ بروزرسانی آن 144 هرتز می‌باشد.

آشنایی با لپ تاپ سری ROG ایسوس

تمام نیازهای گیمینگ خود را با سری راگ برطرف نمایید. عملکرد فوق العاده پردازنده نسل سیزدهم Core i9 اینتل در زمان بازی، پردازش‌های همزمان و مدیریت تب‌ها در مرورگر به طرز واضحی قابل قیاس با سایر پردازنده ها نیست و خمیر حرارتی آن نسبت به خمیر حرارتی استاندارد، عملکردی حدودا 17 برابر بهتر دارد. به طور کلی پردازنده در قیاس با سایر همتایان خود حدودا 15 درجه خنک تر خواهد بود. نویز و صدای فن بسیار کم نیز آرامش خاطر را در زمان پردازش‌ها میسر می‌سازد.

مشخصات فنی

نمی توان به صورت دقیق در این خصوص مشخصات فنی و کافنگ این 2 محصول نظر داد، زیرا هر دو سری از جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD بهره برده اند که متناسب با سلیقه شما قابل انتخاب خواهد بود. در خصوص کارت گرافیک نیز می توان گفت که حداقل از پردازنده گرافیکی اختصاصی با حداقل 4 گیگابایت حافظه برخوردار هستند. برای ذخیره داده ها از حافظه SSD پرسرعت استفاده کرده که غالبا از نوع NVMe می‌باشد. جدیدترین ماژول های حافظه رم DDR4 و DDR5 که برای آنها نیز برای انجام بازی، پردازش و ... کاملا مناسب خواهد بود، در این لپ تاپ ها نصب شده است.

مقایسه نمایشگر ها

سری تاف 15.6 اینچی دارای صفحه نمایش فول اچ دی با نرخ بروزرسانی 144 هرتز و تراکم پیکسل 141PPI است. البته پنل IPS آن نیز وجود داشته که نرخ بروزرسانی آن 60 هرتز و میزان روشنایی آن حدودا 254 کاندلا بر متر مربع می‌باشد. این صفحه نمایش برای بازی کمی خوب است و نور صفحه نمایش و میزان کنتراست آن ایده آل خواهد بود. در طرف مقابل ROG برتری خواهد داشت؛ زیرا تعادل بین مصرف انرژی و وضوح را داراست. نرخ بروزرسانی 165 هرتز، فرکانس بالا و زمان پاسخ‌دهی کوتاه تر و طیف رنگی قوی تر تمامی برتری‌های سری ROG در نمایشگر می‌باشد.

اسپیکر

ممکن است که لپ تاپ TUF سیستم صوتی مورد نظر شما را در زمان بازی محیا نکند، لذا برای بهبود این حالت از ساب وافر برای پرکردن فرکانس‌های پایین در اسپیکرها استفاده کنید. همچنین برای گوش کردن به موزیک نیز کیفیت مطلوبی را دریافت نخواهید کرد. در طرف مقابل ROG سیستم صوتی قوی و متعادلی داشته و شاید نیازی به تهیه ساب وافر نداشته باشد. این سری از محصولات دارای اسپیکر اضافی بوده که صدا را تقویت می‌کند.

کیبورد

کیبورد TUF بسیار حجیم بوده اما همانند سایر شاسی هاست. توضیحات RGB روی کلید‌های WASD قابل مشاهده است و نیاز به فشرده شدن تا انتهای سوییچ را نداشته باشند. این صفحه کلید حجیم برای بازی نیز ایده آل خواهد بود و صدای کلیک آن برای کاربران خوشایند می‌باشد. صفحه کلید ROG یک کلید باریک را ارائه کرده که شاید در نگاه اول چیدمان و ظاهر مناسب آن برای همه خوشایند نخواهد بود. پس می‌توان برتری این قسمت را به سری TUF داد.

بررسی مشخصات ظاهری لپ تاپ گیمینگ ایسوس سری TUF و ROG

پد لمسی

ایسوس TUF دارای تاچ پد بزرگ بوده که شاید در زمان استفاده راحتی خوبی به شما بدهد. البته اکثر گیمیر ها از ماوس مخصوص خود استفاده می‌کنند. البته این بزرگ پد لمسی ممکن است مشکل ساز شود و در حین استفاده از آن، قسمت‌های گوشه تاچ پد لمس شده و اسکرول کردن شما را دچار مشکل سازد. در این قسمت برتری با ROG است زیرا این امکان را به شما می‌دهد که برای مدت زمان طولانی با تاچ پد کار کرده و ساختار ارگونومیک آن باعث افزایش فضای استراحت کف دست شده و سطح صاف آن به لمس و تکان دادن راحت دستان شما کمک خواهد کرد.

عمر باتری

سری TUF دارای باتری بادوام طولانی است که در حالت شارژ کامل، حدودا 6 ساعت کار خواهد کرد. البته اگر روشنایی صفحه را کاهش دهید، دوام باتری افزایش می‌یابد که در زمان بازی نیز مفید خواهد بود. باتری ROG قوی تر است و حدودا 12 ساعت با میزان روشنایی بیشتر صفحه کار خواهد کرد.

مشکلات گرمایشی

سری TUF قدرت پردازش بالایی داشته، اما گرم نمی شود. بهتر است لپ تاپ را پس از مدتی باز کرده و فن های خود را تمیز نمایید. سری ROG نیز همینطور است ولی اگر قسمت فن ها مسدود شود، ممکن است کمی گرم شده و حرارت بالا برود، پس بهتر است از گرفتگی فن ها جلوگیری کنید.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!