Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 15:34:00

مقایسه لپ تاپ اپل MacBook Pro و مایکروسافت Surface Pro 7

 

شرکت های اپل و مایکروسافت رقابت تنگاتنگی را در سال های اخیر داشته اند. عمده رقابت آنها به سیستم عامل های های ویندوز و MAC OS بر می گردد. اما در حال حاضر رقابت آنها در حوزه سخت افزار نسبت به قبل بسیار شدت گرفته است. دستگاه های مک بوک (MacBook) و سرفیس (Surface) هر کدام نقاط قوت خاص خود را دارند از دستگاه‌های پر فروش و جذاب بازار به حساب می‌آیند. در این مقاله لپ تاپ MacBook Pro اپل را با تبلت Surface Pro 7 از مایکروسافت بررسی و مقایسه خواهیم کرد.

طراحی MacBook Pro و Surface Pro 7

لپ تاپ MacBook Pro مدت زمان زیادی در راس لپ تاپ ها قرار دارد و ظاهر فوق العاده آن همیشه مورد تحسین کاربران قرار گرفته است. از آنجایی که شرکت های زیادی لپ تاپ های گیمینگ با طراحی فوق العاده ای ارائه داده اند، اما همچنان مک بوک پرو دستگاه عالی از نظر کیفیت بوده و به لطف Touch Bar لمسی یک ابزار ایده آل برای خرید است.

در طرف مقابلSurface Pro 7 به کیفیت مطلوب و صدر در صد خود نرسیده است. حاشیه‌های بزرگ آن هنوز نامناسب بوده و نیاز به بررسی مجدد دارد. در نسل حاضر اگر حاشیه های بزرگ لپ تاپ کمی مدرن به نظر نمی رسد. البته این محصول به عنوان یک تبلت دو کاره که قابلیت های یک لپ تاپ را دارد، کمی سنگین است. اما از لحاظ صفحه کلید گزینه مناسبی برای تایپ بوده و تاچ پد آن نیز طراحی نرم و راحتی دارد.

کیبورد مک بوک پرو در مقابل سورفیس کمی ضعیف تر است. عمق کم کلید ها و حالت چسبناک آنها، بازخورد لمسی مورد نظر را به شما نخواهد داد و با حد انتظار کارشناسان کمی فاصله دارد. ولی اگر خیلی اهل تایپ کردن نیستید و دیگر امکانات مک بوک برای شما مهم است، می توانید رو کیفیت آن حساب کنید.

تبلت Surface Pro 7 از طراحی 2 در 1 بهره برده یعنی هم به عنوان لپ تاپ و هم به عنوان تبلت قابل استفاده است. این تبلت ویندوزی از تمام قابلیت های ویندوز 10 پشتیبانی می کند و همچنین می توانید به راحتی کیبورد Type Cover را از سورفیس جدا کرده و از آن به عنوان تبلت از آن استفاده کنید.

مقایسه لپ تاپ اپل MacBook Pro و مایکروسافت Surface Pro 7

درگاه اتصال

مک بوک دارای پورت های Thunderblot 3 و جک هدست بوده و احتمالا برای اتصال دستگاه های خارجی نیاز به تبدیل و هاب USB چندکاره خواهید داشت. در طراحی جدید مایکروسافت بلاخره وجود پورت USB-C حس شده است. Surface Pro 7 دارای یک عدد پورت USB-C، یک عدد پورت USB-A 3.0، یک عدد جک هدست، یک عدد پورت Surface Connect، یک رابط Surface Type Cover و یک عدد کارت خوان MicroSDXC است.

قابل حمل و سبک

تبلت Surface Pro 7 در ابعاد 8.3 × 200 × 291 میلی تر و وزن سبک 700 گرم تولید شده است. البته اگر این تبلت از تراشه اینتل Core i7 استفاده کند وزن آن به 790 گرم و اگر دارای کیبورد Type Cover باشد وزن آن 1.08 کیلوگرم خواهد بود. مک بوک پرو نیز طراحی باریک و ایده آلی دارد. در ابعاد 14.9 × 212.3 × 304 میلی متر طراحی شده و وزن آن حدود 1.37 کیلوگرم است. از لحاظ سبکی و حمل و نقل راحت تر، سورفیس پرو 7 کمی بهتر است.

باتری نسبتا ضعیف

هر دو دستگاه از لحاظ باتری قدرتمند نیستند. در طی یک آزمایش مک بوک در زمان پخش یک ویدئوی 1080 پیکسل می‌تواند در مدت زمان بیش از 10 ساعت کار کند که نسبت به نسخه های قبلی خود کمی ضعیف تر است. سورفیس پرو نیز نسبت به نسل های قبلی خود باتری‌های ضعیف تری دارد (حدود 1.5 ساعت مدت عمر باتری کمتر) ولی در حالت کلی هر دو لپ تاپ برای استفاده شما مناسب هستند. پیشنهاد می‌شود در روز حداقل یکبار شارژ مجدد برای آن انجام شود.

چرا تبلت های 2 در 1 از لپ تاپ بهتر هستند؟

غالبا بیشتر کاربران خرید لپ تاپ را به تبلت ترجیح می دهند، اما بهتر است این نکته را بدانید که برخی از بررسی های نشان داده که تبلت های 2 در 1 مانند همین سورفیس پرو 7 جدا از نقاط ضعفی که دارد در بسیاری از موارد نظر از یک لپ تاپ کلاس جهانی بهتر عمل می کند. برخی از این نکات در ابتدای مقاله ذکر شده است. در نهایت می‌توان آنرا بهتر از مک پرو دانست.

البته این را هم بدانید مک بوک های پرو 16 اینچی و مک بوک ایر جایگزینی بهتر برای مک بوک پرو هستند. حتی اگر برخی هزینه های جانبی را برای خرید سورفیس پرو انجام دهید (مانند خرید ماوس بلوتوث)، همچنان نسبت به مک بوک پرو ارزان تر خواهد بود. مک بوک پرو یک لپ تاپ استاندارد و ایده آل است، اما اگر می خواهید یک مدل 2 در 1 را امتحان کنید، ما به شما Surface Pro 7 را پیشنهاد خواهیم کرد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!