Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-19 13:39:58

کارت گرافیک Radeon RX 6900XT با حافظه گرافیکی 16 گیگابایتی تولید می‌شود

 

به ‌تازگی مشخصات فنی یکی از کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 شرکت AMD که با نام بیگ نوی "Big Navi" شناخته می‌شوند توسط یکی از افشاگران با نام کاربری Rogame در توییتر فاش شده است. همانطور که اطلاع دارید Navi 21 براساس طراحی Big Navi خواهد بود که برای نمونه‌های پرچمدار در سری Radeon RX 6000 در نظر گرفته شده در حالی که Navi 22 برای گرافیک‌های با سطح عملکرد بالا در محدوده 500 دلار استفاده خواهد شد.

رادئون

مشخصات فنی AMD Radeon RX6900 XT

بر اساس آنچه Rogame ادعا می‌کند، تراشه‌ی نوی ۲۱ مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی است. پیش‌تر نمونه‌ای از پردازنده‌ی گرافیکی بیگ نوی را که مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 سامسونگ با رابط باس ۲۵۶ بیت بود، دیده بودیم. گفته می‌شود نوی ۲۱ قرار است در کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT مورداستفاده قرار گیرد.

وی جی ای AMD

نمونه دوم اما گرافیک Navi 22 می‌باشد که گفته شده 12 گیگابایت حافظه ویدیویی با رابط حافظه 192 بیتی در اختیار خواهد داشت. براساس مشخصات، Navi 22 جایگزینی برای سری Radeon RX 5700 خواهد بود. درحال‌حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم که AMD چه نامی برای این کارت‌ گرافیک انتخاب می‌کند، اما می‌توانیم حدس‌هایی مثل Radeon RX 6700 XT یا Radeon RX 6800 XT مطرح کنیم.

AMD Graphic Card

Rogame همچنان به افشاگری ادامه می دهد!

Rogame همچنین در توییت خود می‌نویسد فعلا نمی‌داند مشخصاتی که ازطریق منابعش به‌دست آورده، به نسخه‌ی کامل تراشه‌های نوی ۲۱ و نوی ۲۲ مربوط است یا نسخه‌ی ضعیف‌شده‌ی آن‌ها. حضور رابط باس کمتر در کارت‌های پرچم‌دار کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، بااین‌حال احتمال می‌دهیم مشخصات فاش‌شده، مربوط به نمونه‌ی اولیه‌ی تراشه‌ها باشد. در نظر داشته باشید که ۱۶ و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی با رابط باس ۵۱۲ و ۳۸۴ بیت هم امکان‌پذیر هستند و AMD می‌تواند سراغ استفاده آن‌ها برود.

AMD VGA

طراحی سیستم کولینگ Radeon RX 6000

در زمینه طراحی، خنک کننده پرچمدار Radeon RX 6000 با رنگ‌های قرمز و مشکی بسیار فوق العاده به نظر می‌رسد. این کارت از سه عدد فن محوری و یک هیت سینک آلومینیومی بزرگ در زیر آنها بهره می‌برد. در لبه کناری یک لوگو Radeon با نورپردازی در نظر گرفته شده و در همین قسمت شاهد بریدگی بزرگی برای خروج هوای گرم هستیم. این طراحی به خنک کننده Founders Edition سری Nvidia GeForce RTX 20 شباهات‌هایی دارد. دو کانکتور 8 پین وظیفه تغذیه کارت را بر عهده دارند در حالی که پورت‌ها شامل یک عدد USB Type C و یک عدد HDMI و دو عدد Display Port می‌باشند.

عکس کارت گرافیک رادئون

به نظر می‌رسد گرافیک Radeon RX Big Navi در طراحی استاندارد دو اسلات مشابه پرچمدار انویدیا یعنی GeForce RTX 3080 بهره می‌برد و نه طراحی بسیار بزرگ سه اسلات GeForce RTX 3090.

وی جی ای برای کامپیوتر

به سراغ نمونه دوم که برویم، کارت دو فن طراحی مشابه مدل سه فن داشته اما با فرم فاکتور کوچک‌تر. این محفظه ظاهرا برای سری Radeon RX 6800 یا Radeon RX 6700 طراحی شده است. این کارت از دو فن محوری و لوگو R بزرگ در وسط آنها بهره می‌برد و در لبه کناری باز هم شاهد برند Radeon هستیم.

کارت گرافیک ای ام دی

این کارت همچنین از خروجی هوای گرم در لبه کناری هیت سینک آلومینیومی برخوردار است. دو کانکتور 8 پین برای این مدل مشاهده می‌شود اما ممکن است شاهد پیکربندی 8 + 6 نیز برای مدل‌هایی با مصرف انرژی پایین‌تر باشیم. این کارت در فرم فاکتور دو اسلات عرضه خواهد شد و احتمالا ورودی و خروجی مشابه کارت گرافیک بزرگ‌تر خواهد داشت.

کارت گرافیک جدید

ای ام دی پیش‌تر در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است که قصد دارد در تاریخ ۷ آبان ۱۳۹۹ کنفرانسی مطبوعاتی برای رونمایی کارت‌های گرافیک جدید خود برگزار کند.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!