Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:15:47

ای ام دی قابلیت Noise Suppression را معرفی کرد!

 

اخیرا شرکت ای امی دی قابلیت حذف نویز پس زمینه ای را در درایور های رادئون خود قرار داده است. این قابلیت AMD Noise Suppression نام دارد که از یادگیری ماشین (machine learning) برای شناسایی و حذف هرگونه نویز، صدای ناخواسته و حتی صدای جیغ استفاده که توسط میکروفون شما دریافت می شود، استفاده می کند.

البته این قابلیت به نوعی مشابه با ویژگی حذف نویز Nvidia بود که آن نیز از الگوریتم حذف نویز برای حذف سر و صدای محیطی استفاده می کند و تا حد زیادی وضوح صدا را حفظ می کند. ارتباطات آنلاین بهبود یافته و واضح تر خواهد بود. حالت حذف نویز در ای ام دی هم اکنون در سری پردازنده های Ryzen 5000 و سری کارت گرافیک Radeon RX 6000 موجود است.

آشنایی بیشتر با قابلیت Noise Suppression

این فناوری تمامی مزاحمت هایی که از طریق خروجی میکروفون به وجود می آید را حذف می کند. این نویزها می تواند ناشی از صدای بلند از تلفن، نوسانات ناشی از ضربه زدن به میکروفون و ... را از بین می برد. عموما در زمانی که شما صحبت نمی کنید، میکروفون شما هیچگونه صدایی از محیط اطراف دریافت نمی کند.

چگونه از این قابلیت بهره مند شویم؟

کاربرانی که از پردازنده گرافیکی AMD برخوردار هستند می توانند به نصب این قابلیت امیدوار باشند. لذا تنظیمات Audio & Video را در درایورهای رادئون روشن کرده، سپس میکروفون خود را از لیست دستگاه های موجود برگزینید و سپس از AMD Streaming Audio Device برای ورودی خود در برنامه مورد نظر استفاده نمایید.

ای ام دی قابلیت Noise Suppression را معرفی کرد!

نکته جالب اینجاست که با فعال نمودن این قابلیت، به صورت بسیار جزئی از منابع پردازنده (CPU) یا کارت گرافیک استفاده می شود. ای ام دی راه حل مناسب و کارآمدی را برای کاربران خود در نظر گرفته است به طوری که افرادی که نمی توانند نیازهای سخت افزاری خود را برطرف کنند، از قابلیت Noise Suppression بهره مند گردند . البته با اجرای آزمایش بر پردازنده Ryzen 7 5800X و کارت گرافیک RX 6900 نیز متوجه شده اند که کمی به این سری از قطعات فشار وارد می شود.

البته در کارت گرافیک های قدیمی تر شرکت ای امی دی نیز می توانند از این ویژگی بهره مند شوند. کارت گرافیک های قدیمی تر از RDNA 2 با یک درایور سفارشی استفاده می کنند. درایور های سفارشی NimeZ که بر اساس ریلیز 22.7.1 درایور رادئون می باشند، می توانند با استفاده از AMD NS این ویژگی را روی کارت گرافیک های قبل از RDNA 2 محیا سازند.

درایور های NimeZ در سه بسته برای کارت گرافیک هایی عرضه شده که برخی از آنها با این قابلیت حذف نویز تحت ریلز 22.7.1 کار می کنند. این بسته شامل کارت گرافیک های RX 400/500، RX VEGA و RX 5000 می شود. البته گفته می شود که استفاده از این قابلیت، امکان افزایش فشار وارده به سیستم شما را افزایش داده و از آنجایی که یک درایور سفارشی بوده، امکان دارد گارانتی کارت گرافیک شما را در صورت آسیب دیدن، ابطال شود. لذا بهتر است از سری های جدید پردازنده های گرافیکی AMD استفاده نمایید.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!